Doporučujeme

„Ve Philip Morris si díky IQOS Clubu plním své sny,“ říká Katka Muráni, která stojí za jeho vybudováním

Prostor realizovat vlastní nápady je ve Philip Morris velký.

Když k nám Katka Muráni před více než půldruhým rokem nastupovala, aby od základu postavila věrnostní klub, nebylo moc těch, kdo by věřil, že se jí to podaří. Rok se s rokem sešel a klub nejenže v září oslavil první narozeniny od svého spuštění, ale je také často zmiňovaný jako jeden z nejúspěšnějších realizovaných projektů poslední doby. Jak se to Katce povedlo, jaký má v práci tým, ale i proč je Philip Morris nejlepším zaměstnavatelem, pro kterého kdy pracovala, prozradila v následujícím rozhovoru.

  • Jak ses k vybudování IQOS Clubu a vůbec do Philip Morris dostala?

Agentura mě nejprve oslovila kvůli jiné pozici, já ale po pohovoru zjistila, že by mě nejspíš nenaplňovala. Úplně nadšená jsem ale byla z lidí, které jsem ve Philip Morris potkala. Vždycky, když popisuji první kolo pohovoru, říkám, že ač jsme se předtím neznali, připadala jsem si, jako když jsem s přáteli někde na kávě a povídáme si o práci. Později se ukázalo, že byly sympatie oboustranné, a tak mi krátce nato zavolali s novou nabídkou. Další kolo proběhlo s někdejší ředitelkou marketingu a nyní generální ředitelkou Andreou Gontkovičovou. Ta mi představila svou vizi věrnostního programu, která se mi moc líbila. Andrea se nakonec rozhodla, že jsem vhodným kandidátem, a já její nabídku s radostí přijala.

  • Výběrová řízení jsou v korporacích často velmi zdlouhavý proces, trvající i mnoho měsíců. Jak to probíhalo u tebe?

O žádný dlouhý proces rozhodně nešlo, rychlost, s jakou proběhlo výběrové řízení, mě vlastně hodně překvapila. Jeden den mi poprvé zavolala agentura a za měsíc jsem nastupovala.

  • Věrnostní program je pro mě synonymem akčních nabídek nebo slevových kuponů. Ty IQOS Club popisuješ jako místo, kam se lidé chodí bavit. Jak si to lze představit?

Je samozřejmě pravda, že je český a slovenský zákazník mnohem víc orientovaný na akční nabídky a slevy, i proto je najde i u nás. Tam ale podobnost s ostatními věrnostními programy končí. Se členy velmi často komunikujeme a ptáme se jich na jejich názor, například o jaké benefity by stáli nebo kde bychom se mohli ještě zlepšit. V poslední době zjišťujeme, že zákazníky lákají zážitky z oblasti kultury, módy nebo lifestylu.

I proto jsme jim například zprostředkovali online vaření se známými šéfkuchaři, získat mohou vstupenky nebo pobyty a před nedávnem jsme připravili speciální módní kolekci s italskou návrhářkou Sarou Battaglia, která zmizela během chvíle.

  • Co tě na tvé práci nejvíc baví?

Je toho hodně. Nejvíc asi ta kreativita, také že žádný den není stejný a velmi důležitá je pro mě okamžitá zpětná vazba. Radost mi ale přináší i to, že vidím, že práce baví jak celý tým, co se o klub stará, tak hlavně jeho členy, kteří nás stále dokážou překvapit. Před nedávnem jsme například v rámci uvedení nové borůvkové příchuti udělali soutěž o Instax, kde byla otázka, kolik borůvek je potřeba na kilo džemu. Ale vůbec jsme nečekali, že dostaneme tisíce odpovědí. Ještě více nás překvapila kampaň, kde jsme členy vyzvali, aby IQOS Clubu popřáli k výročí. Chvíli nato nám volali z agentury, že chodí takové množství reakcí, že pro community management museli najmout čtyři další lidi, aby ten nápor vůbec zvládali. Musím říct, že si lepší ohodnocení naší práce asi nedokážu představit.

  • Až dosud zní všechno, co říkáš, skoro jako pohádka, proto se zeptám: byly nějaké výzvy, které jsi před spuštěním klubu musela překonat?

Určitě, situace na začátku nebyla jednoduchá. Když jsem nastoupila, často jsem se zpočátku setkávala se skepsí. O vybudování věrnostního klubu se totiž ve firmě mluvilo už roky, nikdy to ale nedopadlo. Skvělé proto bylo, že to tentokrát dopadlo, a dopadlo to navíc přesně na plánovaný termín spuštění, tedy 1. září 2020. U příležitosti prvního výročí klubu jsme si pak dělali vyhodnocení a musím říct, že je klub opravdu úspěšný, a to nejen u nás, ale i v porovnání s jinými trhy. IQOS Club se proto dnes často zmiňuje jako úspěšný projekt, který se podařilo spustit na čas. Což je nejen pro mě, ale i pro všechny, kteří na něm pracovali, velké zadostiučinění.

  • Kdo ti s budováním klubu pomáhal?Kateřina Muráni

Hlavní tým, který ho má na starosti, tvoří tři lidé. A i když jsem byla poslední, kdo do Philip Morris nastoupil, musím říct, že jsme si perfektně sedli a skvěle se doplňujeme. Kolegyně Kamila zúročila mnohaletou praxi z ČEZu, Ivo je zase ve Philip Morris už několik let, a tak vždycky poradil, na koho se obrátit. Já jsem přišla po budování e-shopu pro parfumerii Douglas, ale i se zkušenostmi z LG Electronics nebo Datartu. V týmu se ale doplňujeme i ohledně přístupu k práci. Já jsem hodně kreativní a občas potřebuji přibrzdit. V tom mi pomáhá jak Kamča, která je perfektně strukturovaná, tak i Ivo, který díky znalosti interních procesů přesně ví, co je a co není možné. To celé zastřešuje Valentin, jehož obrovské zkušenosti z oblasti CRM jsou nedocenitelné.

  • Trávíte spolu i volný čas?

To je jasné! Ivo je také skvělý společník, a tak si po práci sem tam zajdeme na víno. Kami má zase rodinu, dvě děti a pejska, takže spolu sdílíme ty maminkovské věci. Tady je ale nutné říct, že se klub stavěl přes půl roku a pracovala na něm spousta lidí. S mnohými z nich proto přerostl pracovní vztah v kamarádský. Na Teams jsme si založili několik interních skupin, kde si povídáme o našich radostech i starostech, v době různých omezení jsme si také často po večerech volali, protože jsme se tolik nevídali. Kolegové tu jsou zkrátka opravdu skvělí.

  • Jaký je Philip Morris zaměstnavatel?

Za mě rozhodně ten nejlepší, pro kterého jsem měla možnost pracovat. Kromě skvělé práce, kterou tu mám, se mi líbí, jak se Philip Morris stará o svoje lidi. Do firmy jsem nastupovala už v době koronaviru a bylo až neuvěřitelné, co všechno pro nás dělali. Dostávali jsme informace o platných opatřeních, vybavovali nás i naše rodiny vitaminy a poskytovali nám koučing, jak se vyrovnat se složitou situací. Dokonce mi někdy přijde, že Philip Morris přemýšlí za svoje lidi a přichází se stále novými benefity, které fakt využijeme.

  • Katko, moc děkujeme za super povídání! Na závěr ještě poslední otázka. Jak nabíjíš baterky pro tu skvělou práci, kterou pro nás děláš?

Mám na to tři tajné zbraně, a to je moje rodina, moji přátelé a příroda. Práce mám opravdu hodně, když mám proto trochu času, snažím se ho trávit mimo domov. Teď o víkendu jsem například slavila s kamarádkami narozeniny na Moravě, už za pár dní vyrážím s rodinou do Krkonoš a čas také ráda trávím s mými kolegy, ze kterých, jak jsem už říkala, se postupem času stali přátelé. Díky tomu všemu se do práce vracím nabitá a můžu se vrhnout na vymýšlení nových nápadů.

 

Také hledáte práci, která vás bude bavit, kde dostanete prostor realizovat své nápady a kde najdete perfektní místo pro skloubení kariéry i volného času? Staňte se součástí našeho týmu! Podívejte se, koho zrovna hledáme, a pojďte s námi tvořit svou kariéru.

Mohlo by vás zajímat

Všechny novinky
Jak to u nás vypadá?

Spolujsme silnější

Za velkými změnami stojí vždy velké týmy. V práci trávíme většinu života, proto je naší prioritou, abyste tu byli spokojení.